video

Foto

Waktu Solat

KALENDER

Followers

Rabu, 2 Disember 2009

FAMA Hargai Usahawan Pasar Tani

Pasar Tani yang wujud lebih 25 tahun lalu telah jauh berbeza keadaannya dahulu dan sekarang. Konsep berniaga secara kecil-kecilan dikalangan peniaga berubah menjadikan perniagaan di pasar tani kini sebagai satu medan yang mampu menghasilkan pendapatan lumayan.

Menteri Besar, Dato’ Seri Dr. Md. Isa Sabu melalui teks ucapannya yang disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani Negeri, Sabry Ahmad sempena Majlis Malam Usahawan Pasar Tani Negeri Perlis bertempat di Hotel Putra Palace, Kangar telah melahirkan rasa bangga melihat perkembangan pesat di pasar-pasar tani yang beroperasi di negeri ini.

“Pasar tani merupakan salah satu rangkaian pemasaran yang benar-benar berkesan serta berupaya membantu usahawan memperolehi pandapatan lebih lumayan. Melalui peranan FAMA memperlihatkan bahawa usahawan tani begitu diberi perhatian malah usahawan-usahawan itu juga sentiasa bersedia memenuhi kehendak semasa kearah meningkatkan usaha mereka,” kata Menteri Besar.

Beliau menambah, “masyarakat tidak seharusnya memandang rendah terhadap usahawan pasar tani, sebaliknya peranan mereka harus dihargai dan disanjung tinggi kerana mereka adalah antara yang banyak membantu masyarakat sebagai pengguna tanpa bergantung kepada orang lain. Secara tidak langsung mereka juga turut membantu membaiki ekonomi Negara.”


Tiada ulasan:

Catat Ulasan