video

Foto

Waktu Solat

KALENDER

Followers

Rabu, 2 Disember 2009

"Isteri Harus Selari Dengan Tugas Suami"- Dato' Seri Dr. Md. Isa Sabu


“Isteri pemimpin politik harus selari dengan tugas suami sebagai orang politik. Walau bagaimanapun isteri harus bijak menyesuaikan diri sebagao orang kedua di belakang suami,” demikian pesanan Menteri Besar, Dato’ Seri Dr. Md Isa Sabu ketika berucap merasmikan mesyuarat agung ke-14, Badan Amal Isteri Wakil-Wakil Rakyat (BAIDUNITA) yang berlangsung di Kompleks Dewan Undangan Negeri baru-baru ini.

“Sebagai pemimpin nombor dua di belakang suami, isteri juga harus teliti dan cermat bertindak sekiranya ada masalah yang timbul supaya ianya tidak menjejasklan hubungan,” tambah Menteri Besar. “Melalui penglibatan sebagai orang politik,masyarakat bukan sahaja memerhati dan menilai peranan seseorang wakil rakyat, tetapi peranan isteri wakil rakyat juga turut diberi perhatian. Justeru sebagai isteri wakil rakyat, seharusnya sealiran dan sentiasa bersama suami. Sama-sama berperanan dan menyesuaikan diri serta pandai mengambil hati rakyat,” kata Menteri Besar.

Turut hadir pada majlis tersebut Speaker Dewan Undangan Negeri, Dato’ Haji Mohammad Zabidi Zainal, Anggota-anggota Majlis Msyuarat (Exco) Kerajaan Negeri, Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri dan isteri Menteri Besar, Datin Seri Asiah Asmuni selaku Yang Di Pertua BAIDUNITA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan